środa, 20 maja 2020

20.05.2020 r.

Dyżur dla rodziców 
Karolina Strybe 
w godz. 10.00 - 12.00

Dzisiaj kochane dzieciaczki będziemy rozmawiać na temat 
"Mój przyjaciel" 

Otwórzcie proszę Wasze książeczki ( podręczniki) na str 86 i wypowiedzcie się na podstawie obrazków na temat: 
Co robi dobry kolega (dobra koleżanka)?

Wysłuchajcie czytanego przez rodzica wiersza wiersza 
B. Szelągowskiej pt "Mój przyjaciel".
Radość wielka mnie rozpiera,
gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha.
Wiem, że mogę mu zaufać.
Jak nikt inny mnie rozśmieszy,
w chwilach smutku mnie pocieszy.
To on zawsze mi doradza
i tajemnic mych nie zdradza.
Bez wahania mi pomoże
wtedy, gdy się czuję gorzej.
I niczego się nie boję,
kiedy obok niego stoję.
Lubię lekcje z nim odrabiać
i świat cały z nim poznawać.
Chętnie wszystkim się z nim dzielę,
bo jest moim przyjacielem.

Porozmawiajcie na temat wiersza.
− Kogo nazywamy przyjacielem?
− Co robi dla nas przyjaciel?
− Co to znaczy, że możemy mu zaufać?
− Jak czujemy się przy przyjacielu?
 Jak myślicie jakie cechy powinien posiadać przyjaciela? 

Wykonajcie rysunek dla przyjaciela. 

Proponuję troszeczkę zabawy z muzyką:

Proponuje piosenkę do nauki pt. "Roześmiana piosenka"
Tekst piosenki:
1. Ta piosenka nie ma dresu z Myszka Miki
W szary sweter jest ubrana na guziki
Ta piosenka nie ma nawet klocków Lego
Czy jest smutna, czy jest biedna? - nic takiego!
Ref: Ha, ha, hi, hi - śmieje się od rana
Zwykła piosenka, ale roześmiana
Ha, ha, hi, hi - cieszy się z niczego
Życzy nam wszystkiego najlepszego!
2. Ta piosenka nie ma komputera w domu
I wideo nie ma, ani gramofonu nie ma
Ta piosenka nie leciała samolotem
Ale za to fruwa z wróblem, tańczy z kotem
Ref: Ha, ha, hi, hi - śmieje się od rana
Zwykła piosenka, ale roześmiana
Ha, ha, hi, hi - cieszy się z niczego 
Życzy nam wszystkiego najlepsze.

Proponuję zabawę w mierzenie długości za pomocą kroków. Jak macie w domu skakankę lub jakiś sznurek rozłóżcie go i mierzcie jego długość swoimi krokami. 
- Ile ich musieliście zrobić? 
- A ile np. zrobiła ich mama czy starsza siostra? 
- Jaki wniosek z tego wynika? 
Analogicznie możecie zmierzyć, np. długość dywanu, czy pokoju :)

Proszę otwórzcie znowu książkę (podręcznik) na 
str. 88. Poczytajcie wyrazy i dopowiedzcie, np. rower – mały rower, piłka – mała piłka…
Poczytajcie działania. Liczenie na palcach. 
Wskazywanie chmurek, na których jest taki sam wynik.

Pozdrawiam Karolina Strybe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz