poniedziałek, 11 maja 2020

11.05.2020 r.

Dyżur telefoniczny dla rodziców:
Joanna Zalewska 12.00 - 13.00
Karolina Strybe 10.00 - 11.00 
mailowo oraz przez messengera

 Witajcie kochani w tym tygodniu przeniesiemy się w świat łąki wiosną.
Przyjrzyjcie się obrazkowi. Nazwijcie zwierząt i roślin, podzielcie te nazw na sylaby i na głoski.
Ułóżcie zdania na temat łąki ze zdjęcia.

Przeczytajcie proszę wiersz pt. '' Na łące" Eli Pasławskiej:
Na łące, na łące, jest kwiatów tysiące:
są tam stokrotki białe
i dzwonki pachnące, i dużo innych kwiatów.
Na łące, na łące, jest ssaków tysiące:
są krety czarne, co kopią kretówki
i zajączki szare, co mają ziemne kryjówki
i różne inne zwierzaki...
Na łące, na łące, lata owadów tysiące:
są tam motyle różnokolorowe,
w paseczki i kropeczki,
po kwiatach skaczą pszczółki,
które w chowanego bawią się
i śpiewają sobie tak:
"La, la, la, jestem pszczółka pracusia,
La, la, la, jestem pszczółka pracusia..."
Nad łąką, nad łąką
świeci żółte słonko,
latają tam ptaszki:
jaskółki i sójki i małe kukułki.
Śpiewają piosenki, stukają w bębenki.
I jeszcze na tej łące
jest zielonych potworów tysiące!
Mają oczy takie duże,
a nóżki jak serdelki.
Siedzą sobie cicho w trawie,
lub rechoczą tak:
"Re-re kum, kum. Re-re kum, kum..."
Porozmawiajcie na temat wiersz, kto w nim występuję, co robi, co w nim się dzieje. 

Wykonajcie według polecenia zadanie z książki "Kolorowy start z plusem" karta 4 ze str. 40-41

 Zabawa Spacer bocianów-  dziecko chodzą po pomieszczeniu, wysoko unosząc kolana, ramiona ma wyciągnięte w bok. Na sygnał – dźwięku tamburyna, zatrzymuje się, staje na jednej nodze i stara się utrzymać równowagę. Stojąc, naśladuje głos bociana. Mówiąc: 
Kle, kle, kle.
Do kolejnych zabaw będzie potrzebny kawałek bibuły, a jak nie macie to może być papier toaletowy, wytnijcie paski (2):
Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami
bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w muzyce przykuca i układa na podłodze z bibułki dowolne kształty.
 Powitania bibułką – dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
 Jak najwyżej – dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.
Sprytne palce – dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.
Rysujemy ósemkę – dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

Wysłuchajcie ciekawostek o motylach.
https://www.youtube.com/watch?v=MJZp8yan3L4

Pokolorujcie wiosenny rysunek w książce "Kolorowy start z plusem" - czytam, piszę, liczę.

Pozdrawiamy 
Karolina Strybe i Joanna Zalewska 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz