czwartek, 21 maja 2020

21.05.2020 r.

Dyżur dla rodziców
Karolina Strybe 
w godz. 9.00 - 11.00

Cześć i czołem dzieciaczki :)
Dzisiaj będziemy rozmawiać o kulach i kołach, 
mam nadzieje, że jesteście gotowy na nową dawne wiedzy 
i świetną zabawę:)

Wykonajcie proszę zadanie z książki "Kolorowy strat z plusem" kart 4 ze str. 64.

Powtórzcie proszę piosenkę, której uczyliście się wczoraj 
https://www.youtube.com/watch?v=mAuL0HJYnKs

Określmy jaka jest różnica między kołem a kulą. 




Weście proszę piłkę i wytnijcie z papieru koło. 
Dziecko bierze między dłonie
kartonowe koło. Powinno dojść do wniosku, że koło jest 
płaskie, prawie go nie czują między
dłońmi. Potem bierze piłeczkę. Tu odczucia są inne: piłeczka zajmuje już trochę miejsca (przestrzeni),
nie jest płaska jak koło.
 Potem dziecko rzuca kartonowe koło na podłogę. Ono upada 
i leży. Potem rzuca piłkę
w kształcie kuli. Ona – jak większość kul – odbija się i turla.

Wysłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica  
M. Terlikowskiej 
pt. "Kolorowe koła".
Spójrzcie uważnie dokoła,
wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą
pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole:
wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podróżą.
Kulę każdy nadmucha –
od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę
i będą bańki mydlane.
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka – to piłka.
Tu mamy kulę armatnią,
niemodną wprawdzie ostatnio.
Sypią się kule, kuleczki,
wiśnie, a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki.
Czyje korale? – Urszulki.
Balon
to kula z gondolą.
Lećmy!
Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie,
lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula.
A Ziemia – to co?
Też kula. (...)

Rozmowa na temat wiersza.
− Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?
− Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu? 

Wykonajcie proszę zadania z książki "Kolorowy start z plusem" karta 4 zadania ze str. 62.

Zajęcia gimnastyczne z piłką 
https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

A teraz jeśli macie to weźcie proszę globus lub popatrzcie na mapę świata.


Wskazywanie oceanów, mórz, terenów pokrytych roślinnością, terenów górzystych, sugerując się kolorystyką. Wskazywanie przez rodzica kontynentów, nazywanie ich. Przypomnienie przez dzieci nazwy kontynentu, na którym leży Polska. Oglądanie obrazka. Czytanie tekstu Indywidualne odszukiwanie wymienionych kontynentów. 
Rysowanie po śladzie szlaczka 
( książka "Kolorowy start z plusem" - karta 4 str. 63).

Na koniec zabawa pt. "Rzucanie do celu" 
Wykorzystujemy do tego małe piłki i kosz lub większy karton. Ustalamy odległość i celujemy. Zadanie można sobie utrudniać, stojąc np. na jednej nodze lub rzucając lewą ręką (lub odwrotnie).

Do zobaczenia 
Karolina Strybe 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz