Dyżur dla rodziców
telefoniczny oraz mailowy
Karolina Strybe
w godz. 10.00 - 12.00
Na początek dnia proponuję Wam abyście rozwiązali krzyżówkę w książce
"Kolorowy start z plusem" karta 4 ze str. 45
Do kolejnych zabaw będzie potrzebny kawałek bibuły,
a jak nie macie to może być papier toaletowy,
wytnijcie 2 paski:
Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami
bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w muzyce przykuca i układa na podłodze z bibułki dowolne kształty.
Powitania bibułką – dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
Jak najwyżej – dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.
Sprytne palce – dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.
Rysujemy ósemkę – dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami
bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w muzyce przykuca i układa na podłodze z bibułki dowolne kształty.
Powitania bibułką – dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
Jak najwyżej – dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.
Sprytne palce – dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.
Rysujemy ósemkę – dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
Wysłuchajcie piosenki pt. "Wiosna na łące"
I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience,
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.
Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!
II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.
Ref.: Ptaki…
III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają,
nawet krecik wyszedł z norki,
z myszką pląsa żwawo
Ref.: Ptaki...
Porozmawiajcie na temat piosenki:
- Jak jest zbudowana piosenka?
- O czym opowiada piosenka?
- Kto cieszył się z tego, że jest wiosna?
Pouczcie się I i II zwrotki oraz refrenu piosenki.
Proponuję abyście wykonały zadania z książki "Kolorowy start z plusem" karta 4 ze str. 46, 47, zgodnie z poleceniami.
Mam dla Was zadanie.
Oto wyrazy - proszę przeczytajcie je: żaba, rumianek, maki, stokrotka, osa, motyl, trawa, słonko, kret, biedronka,
konik polny, mrówka.
A teraz ułóżcie kilka zdań z wykorzystaniem tych wyrazów. Może uda się wam stworzyć ciekawą historyjkę o łące :)
Pozdrawiam Karolina Strybe
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz