środa, 22 grudnia 2021

MAGIA ŚWIĄT - PROPOZYCJA ZAJĘĆ NA 23.12

 

Cele główne:

rozwijanie postawy badawczej,

rozwijanie muzykalności.

Cele operacyjne:

Dziecko:

bierze udział w eksperymentach ze śniegiem,

śpiewa kolędy

Środki dydaktyczne: produkty spożywcze: cynamon, wanilia, mąka, sól, cukier, masło; zdjęcia symbolizujące zmysły, chusta; składniki do pieczenia pierników, pierniki bez dekoracji lub pierniki upieczone wspólnie, pisaki do dekoracji pierników, zastawa kuchenna, karty pracy, cz. 2, s. 50, piosenki „Przybieżeli do Betlejem” „Gdy śliczna Panna”, „Cicha noc”, „Dzisiaj w Betlejem” , odtwarzacz CD.

PRZEBIEG:

1. Jak powstają pierniki? – rozmowa.

Rodzic zadaje dziecku pytanie: Jak powstają pierniki? Dziecko dzieli się swoimi pomysłami, wymienia składniki. Rodzic zapisuje je na kartce. Po zakończeniu rozmowy zachęca dziecko do podzielenia na sylaby nazw zanotowanych produktów.

2. Co to jest? – kostka zmysłów.

Produkty spożywcze: cynamon, wanilia, mąka, sól, cukier, masło; zdjęcia symbolizujące zmysły; chusta.

Rodzic układa na dywanie produkty spożywcze i nakrywa je chustą. Następnie rozkłada na dywanie rewersem zdjęcia symbolizujące zmysły. Dziecko kolejno wybiera jedno ze zdjęć. Opisuje jeden produkt, wykorzystując wylosowany symbol zmysłu.

3. Pieczemy pierniki – aktywność kulinarna.

Pierniki bez dekoracji lub pierniki upieczone wspólnie, pisaki do dekoracji pierników. Składniki do pieczenia pierników.

Dziecko wraz z Rodzicem przygotowują ciasto na pierniki. Dziecko może realizować fragment przepisu lub może realizować cały przepis z pomocą rodzica. Sposób wykonania:

połączyć mąkę i miód

wymieszać ręką lub łyżką,

dodać: cukier, sodę, przyprawę i masło; wymieszać ręką lub łyżką,

– dodać jajko i stopniowo dodawać mleko

– ciasto musi się odklejać od rąk,

– rozwałkować ciasto, wyciąć ciasteczka, umieścić na blasze wyłożonej papierem do pieczenia,

– piec w temperaturze 180°C przez 10–15 minut (aż urosną). Po upieczeniu pierniki można udekorować.

Dekorujemy pierniki – rozwijanie motoryki małej.

Rodzic daje dziecku jeden piernik (lub więcej) i wręcza pisak do dekorowania. Podczas dekorowania dziecko może wymieniać pisaki. Po zakończeniu pracy prezentowanie przygotowanych pierników.

4. Wigilijne przygotowania – zabawa ruchowa.

Zastawa kuchenna

Zadaniem dziecka jest przygotować stół na wigilijną wieczerzę. Dziecko ustawia talerze, układa noże i widelce oraz kubki, pamiętając o tym, że nóż kładzie się po prawej stronie, a widelec – po lewej.

5. Wspólne śpiewanie kolęd- rozwijanie muzykalności
„Przybieżeli do Betlejem” „Gdy śliczna Panna”, „Cicha noc”, „Dzisiaj w Betlejem”

6. Karta pracy „Kolorowy start” cz.2 s.50 „Bombkowe marzenie”


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz